Obvestilo

Zaradi pomanjkanja motivacije in prostega časa na strani ne bo novic oz. novih vsebin do nadaljnjega (dokler se motivacija ne vrne, kamor koli je že šla). Med tem časom lahko novice spremljate sami preko seznama RSS virov, ki ga uporabljam za pisanje novic (OPML format).

četrtek, 16. oktober 2014

Nejc Šubic

portet, foto: Rok Berglez

Večina skejterjev v duhu DIY vsaj enkrat v življenju poprime za žago, kladivo itd. in skupaj spravi kak objekt. Nejc pa je šel še korak dlje in je v istem duhu poprijel še za škarje in šivanko in izdeluje prva skejterska oblačila po meri v Sloveniji. Kdo je Kesa, zakaj je the shit, kdo skrbi za skejtpark Škofji Loki in zakaj ravno šivanje oblačil po meri, pa izveste v spodnjem pogovoru.


Najprej tvoji začetki na skejtu ... kako dolgo že furaš?
Skejtam zdaj že 9 let, začel smo v Kesi v Škofji Loki. Ene par kolegov nas je začelo furati pozimi- še vedno skejtamo ista banda.

Kaj je Kesa?
To je skejtpark v Škofji Loki, zdaj smo ga razširl še na notranji skejtpark, kjer mamo bowl. To je 50m od moje bajte, in je nek plac, kjer se lohk zadržujemo cele dneve.

To pomeni, da ste začeli skejtat, tako da ste naredili skejtpark?
Nismo ga mi nardil - v bistvu, ko sem jaz začel, je bil čist uničen, pol ga je pa Goran popravu. Goran je odgovoren za večino stvari v skejtparku, ampak on ne bo nikoli vzel credita za karkol. Saj veliko tudi mi nardimo, ampak ta glavni je pa Goran. In on je takrat glih popravu skejtpark mal zarad tega, ker se je pojavla nova generacija, ki kolkertok skejtamo in od takrat naprej pa samo še dodajamo, vsak let nekaj novega, vsak let mau več.

Kdo je ta mistični Goran?
Folk ga pozna, samo star je že. Mi mu pravmo Ata Goran, k je star ko zemla. On nas prganja za delat, on zna vse s tem orodjem, nas je nauču švasat, z lesom delat, pa pospravlat skejtpark, tko da njemu gre večino zaslug za loško skejtanje.

Komu pa gredo zasluge za urejanje zunanjega skejtparka?
Goran? Drgač smo vsi svoj del prispeval, ampak največ pa sigurn Bernik zna. Bernik je ta glavn bosanc v skejtparku. Js sem bolj punčka za vse. Stari, js bol držim šraufe al pa neki. Pa kej še lahko dvignem.
Beton ma Bernik čez. Les ma mogoče bolj Goran. Dizajn smo pa vsi. Blesave ideje za objekte smo pa vsi dajal. Zdej rabmo sm še nov asfalt.

ollie, foto: Rok Berglez

Kako dolgo ste gradili bowl?
Zdaj je tri leta odkar smo naredili tisto prvo minico, pol smo pa čisto postopoma, kolkr smo lahk zbral dnarja, smo naredili še en odsek 3 metre malo povišan del - kukr je šel progress našega skejtanja. Najprej smo bli itak tok zanč, da smo sam ono tamajhno minico fural, pol pa itak progress - mal višje, mal daljše, mal več za grindat, tamal bowl, taveč bowl. Ta večji bowl je sedaj pol leta, al mau več.

Kdo pa vam pomaga s sredstvi? To sami zbirate?
Več al manj smo sami zbral.

Minico lahko pride furati kdor koli, kadar koli?
Ja smo dostopni, kolikor se znajdemo s telefoni. Dosti nas ima ključe, če imaš cifro lahko pokličeš. Šanse so, da je zvečer vedno kdo not.

Pozimi vas tam zebe?
Imamo nekaj malga ogrevanja, eno pečko, ampak če skejtaš ni panike. Pač moraš skejtat, pač tak place je, kjer se pozimi da sam skejtat, hengat se nekaj ful ne da. Prisiljen si skejtat. Če pou ure sediš, še posebej, če malo zašvican, konc.



Si s projektom KITS Custom Clothing oblačil začel, ker to študiraš?
Ja ta projekt je bil celo del enega mojega projekta v šol, študiram modno oblikovanje na ntf v Ljubljani, tam sem moral izvesti neko idejo o podjetju. Čeprav pa sem sevede že dost prej - KITS majice šivam že več kt 5 let in smo si vedno dajali gor KITS logote, kaj manjšega. Pol ta ideja customiziranih oblačil je bila pač za podjetnišvo. Nekak se probu združit to, da lahk jst šivam in da si lahk mal približn izbereš, kva bi rad mel - barve in te zadeve. Ne morem si delati zaloge, ker se ne splača, ker je roba precej običajna. Ampak glih toliko, da ni ravno ena na ena naročanje, da ne bi js samo reko "jaz šivam, a kdo kej rabi" in da ni na zalogo. Toni je taglavn kar se tiče programiranja pa kar se tiče Adobe programov, da me nauči. Saj dost sem sam naredo, sam brez Tonija ne bi blo pa nč. On je res Flash in to zrihal, js sm bl dizajn pa kk bo page deloval. Me je Toni velik nauču, tko da zdej že večinoma use sam zrihtam.

Misliš, da lahko z individualno proizvodnjo izdeluješ bolj kakovostne izdelke?
Ne. Kitajčki so še vseen boljši od mene, no. Ne morem reči, da je moja majica boljša od druge glede izdelave, ker bi potreboval miljavžn strojev. Vrednost mojih oblačil je v tem, da so domače proizvodnje, da so prilagojene.

Torej niso jih delale otroške roke ...
Heh ne, še blago je lokalno, vse je iz Škofje Loke.

Aja, tudi blago je iz Škofje Loke?
Blago je iz edine tovarne v Sloveniji, ki še dela pletenine. V šoli smo dajal poudarek na trajnostnem razvoju, trajnost dizajna, pol sem še to tam prodal za oceno hehe ...

Torej boš mogoče boš mogoče kdaj konopljine tkanine uporabljal ...
Jah ne vem, sam v Sloveniji jih ne pridelujejo ...

Ja pa lahko rečeš, da je vzdržljivo blago itd.
Drgač nisem še nikoli probal, tako da ne vem. Baje, da je dobr. Sam barve so pa obup. Baje se jih ful slabo barva. Saj veš kake barve imaš - maš te bež, pa rjave tone. To si tako omejen pol, še posebej pri takem konceptu, kot da imam jst. Jst rabim barve.

tailslide, foto: Rok Berglez

Kako bi opisal skejtersko modo nekomu, ki nima pojma o skejtanju?
Pomoje da to ne obstaja. Imaš te stereotipe, ki jih lahko vsakmu prodaš - flanelaste srajce, pa Vans, pa strgani čevlji - pa lahko kot stereotip prodaš čisto ozke hlače, lahko široke. Drgač se mi pa zdi, da je stil oblačenja skejterja vezan na tisto, kar se on ukvarja poleg skejtanja. Recimo, da so znotraj skejtanja razdeljeni po glasbi, tudi te skejterske znamke iščejo inspiracijo izven skejtanja. Fuzbal, k ima Adidas te drese, Nike itak vedno vse druge športe vključuje ...

Imaš ti kako skejtersko znamko, ki uteleša tvoj skejterski stil?
Ja, zaenkrat KITS Custom clothing! Jaz nosim samo svoje cunje, že dolgo nism nč kupu. Ampak so mi tudi kakšne firme kul. Altamont mi je dost kul, oni majo kul team. Kjer kol je Reynolds zravn je kul, Palace je zakon iz evrope, itak je vedno več manjših firm na vzponu.

To je tak preprost stil, lahko bi rekel skejterski stil ... Kaj pa Richie Jackson?
Meh, ekscetrik pač, sej zanimiv skejta, sej smešn, kul je da imamo te ekstreme, da se lahk mal kregajo glede tega oblačenja.

Dejansko pa je dandanes imidž tudi odloča, na kateri team pašeš - ne moreš pričakovati, da bo nekdo iz DGK šel na Zero ...
Jack Curtin je šel na Fallen, pa je bil prej dost G, pa mu je šlo čisto vredu. Čeprov da Fallen zdej itak pojma nima kva počnejo.
A pol praviš, da se iz DGK n Zero ne da?

Pravim, da se da.
Zanimivo je gledati mulce, ki odraščajo s temi firmami in se lahko tako hitro spreminjajo. Tale Elijah Berle, njemu je bil všeč Corey Duffel, ga je mel za vzornika in se je oblačil kot on. Pol je šel pa par pirov spit al kva, pa je bil čist Dickies pa to. Skejta še vedno dobr. Pač odraščajo, se lahko pakrat preoblečejo.

Si dal skozi tako fazo?
Nekaj časa smo imeli res baggy cote pa dolge lase.


flip bs tailslide, foto: Rok Berglez

Povej malo o svojih borderskih baggy trendih ...
Ja okoli leta 2006, Chris Bradshaw, to je blo pr bordanju taglavn. Oblačila so bila res res baggy in sem imel take hlače, kot je takrat spodobil, pol smo pa rabli res dolge majice, ker bund pa nismo mel tok baggy, ker nismo mel dnarja. Pol sem si dal pa dva puloverja, ki nista bla tak dolga, čez pa res dolgo majico. Tak je zneslo, ker veš kje si mel hlače dol pr riti. Takrat sem začel šivati in se videl, da ni tako težko. Ni lahko, ampak sem se že navadil. Rad kaj novga nardim.

Kaj pa tvoj nastop na letošnjem Fashion Weeku?
Na srečo sem si v šol izboril to, da sem lohk delu borderske cunje. Takoj so mi rekl, kva boš tle modnega tok naredu, pa ka boš naredu tazga, da ne bo tako kot vse ostale borderske cunje, ker je pač prva stvar, ki jo lahko meni očitaš, je da mi je všeč to, kar že obstaja. Te normalne cunje. Tko da sem se lotu narest reverzibilne borderske cunje, imajo pa še tak potisk, ki se vidi pri stiku z vodo. In sem v bistvu dobu nagrado za trajnostno kolekcijo, pa nadgradnjo obstoječih materialov.

Si se tam počutil "out of place"?
Bil sem že tretjič, prvo leto je bilo obup, res. Drgač je dost smotan, no. Najprej sem se res počutil "out of place", zadn let sem se pa že navadil. Sej drgač je ful dolgčas, po pravici povedano. Nazadnje sem šel se skejtat vmes, eno uro prej. Pol pa oblečeš manekenke hehe, ful se use mudi, folk paniko zganja. Obsešn je bil tok prijazn, da mi je dal bootse, to je blo super. To je to, no.

Kaj pa s to kolekcijo lahko narediš?
Lahko jo kdo kup, haha.

Je ne boš prodajal preko KITS?
Ja itak, bom kaj preko Facebooka. Načeloma pa če kdo kaj rabi, bom dal slike gor. To so pač unikatni kosi, ni mišljeno za serijsko proizvodnjo.

Torej ne bo mogoče izbirati barv na KITS strani?
Ne, točno ti modeli zagotovo ne. Mogoče kako vrhnje oblačilo, to pa. Samo pol moraš spet dobit pet barv istega materiala, to je čist zafukano najti, pa da je pocen in to. Jaz morm met en material in več produktov, k se jih lahk uporabi. Torej, če mam kratko majico na un način z žepom, pa z rokavi, zanje gre isti material, ampak imaš več različnih produktov.

smith grind, foto: Rok Berglez

KITS še snemate kaj? Zadnji je bil "Kesa Bonita" ...
"Kesa Bonita 2." Če ni nuben poškodvan bi se kej dal sigurn. Odvisno od snemalca. Težko je najdt cajt za snemanje, ker večinoma bi usi radi sam skejtal, tud če smo na streetu. Drgač kakih dolgih projektov niti ne no. Kak se tebi zdi s temi muviči?

Meni se zdijo ful dobri ... a da bi več let snemali?
Ma ne več let, to smo itak prezanič. Jst ne morem večletnga parta posnet. Jst bi lahko najlažje v nekaj mesecih ali pa enem mesecu. Rajš te krajše klipe - če ma klip mal več te duše, je bol aktualen.

Kdo pa skrbi za edite?
Rok Berglez pa Toni Mlakar, pa zadnje čase še sam, ker nekako nuben nima časa tega zmontirat zgleda.

Torej "Kesa Bonita" ste snemali spontano?
Zalo malo smo načrtovali, pa tudi dolg časa smo snemal. Pa na več kamer, to je bil problem. Čist ob priložnostih, ker nismo tolk produktivni, kar se tiče footiđa, dostkrat se nardi, da nič ne dobimo. A veš ka mislim.

To mi je znano, hehe ...
Uno ko si rečeš, da zdaj pa snemam, pa bom probal en trik mau bl zajeban. Pol itak ... pred kamero ... Pet folka na istmu spotu, vsi bi radi posnel svoj trik, pa lahko samo en snema, težk je pol to. Ampak imamo nekaj potenciala. So eni mulci, Pržetk, Bernik, Matevž, Berglez še bolš skejta k snema. Upam, da bodo kakšni klipi, če ne kakšn daljši projekt.

Slišim, da ti Varis skejtparki niso najbolj všeč ...
No go. Škoda je to, k vsi vemo, da boš na vsaki občini dobil največ eno šanso in tisto šanso res ne smeš zajebat. Takrat se je treba toliko bolj potrudit. Kar se pa teh razpisov tiče, se pa itak ve, kaj se dogaja. Oni majo reference valda, k so jih največ nardil. In pol dobijo še vsako naslednjo ponudbo. Vsak pa reče, bolš vsaj neki kt pa nč. Mogoče pa je včasih celo boljše nč, dokler res ni neki dobrga. Če ne pa potem 10 let ne moreš niti pisnt, dobu si.

Ja nimaš izgovora, da nisi v skejtparku ...
Ja, pa ke te še nazaj podijo. Če si na streetu pa ti rečejo, če mate skejtpark, pejte tja, da vas mamo pod kontrolo.

Se spomniš, kdaj je bil zgrajen skejtpark v Škofji Loki?
Ja, '99. 2000 je bila minica uzuni zgrajena.

To pomeni, da je bil takrat asfalt nov ...
Ne, takrat je bil asfalt že čist gnil.

nollie, foto: Rok Berglez

Baje si bil v Ameriki v Bursidu?
Ja, bil sem v Burnsidu. En mesec sem bil v Portlandu, zmagu sem na enem natečaju za skejt čevlje in sem ene narisu - ni blo za firmo, šlo je za eno šolo, Pensole, ki jo ma čez ened bivših dizajnerjev za Jordan Brand- Dwayne Edwards. On je tam profesor in tam uči. Tam smo en mesec delali na enem projektu, jst sem delu skejterske čevlje, v bistvu je bilo neke vrste tekmovanje. Na žalost mojga dizajna niso izbral za prodajo, sem pa prek tega lahk šel v Burnside, pa spote pogledat v Portlandu. Ker en kolega k je bil tam iz Amerike, je isto skejtal in smo hodil po parkih. Prvič k sva šla skupi u Burnside, je s prve na glavo užgau in tam kozlal zraun, to je blo tk mestu primerno hehe.

Torej si zdaj bolj navdušen na DIY parkom Burnside ali nad novogoriškim?
Jst Burnsida nažalost ne znam furat. Sej bi rad tam kt Brent Atchley fural, fs aire, wallride fakie na steber, hehe. Burnside je hardcore, morš se navadt, tak da imam raje neki mal bol prijaznga, bolj za moj nivo skejtanja, kar je pa v Gorici supr.

Pumpo si fural?
Ja, komi, haha. Vert mi je kul, upam da ga bom lahko kdaj fural, če bom dost drkal ta naš bowl. Pa naumo nardil vert bowl, ker se bo samo kdo ubil. Drgač pa un pool ne znam, je malo next level. Tamali betonski kvotri so zakon.

Zahvale?
Kesa family, itak Goran, Bernik, Berglez, Grega, Toni, Sok ... Valda tastari so mi pustil da si u kleti delavnico zrihtam, pa stroje, super je, da so mi pustili skejtat in se ukravjat s tekstilom, ker to je neka čudna pot ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar