Obvestilo

Zaradi pomanjkanja motivacije in prostega časa na strani ne bo novic oz. novih vsebin do nadaljnjega (dokler se motivacija ne vrne, kamor koli je že šla). Med tem časom lahko novice spremljate sami preko seznama RSS virov, ki ga uporabljam za pisanje novic (OPML format).

sreda, 28. maj 2008

Jan Beguš

Do sedaj se je pojavljal le v "friends" delih slovenskih skejt muvijev, njegovi triki pa niso nikoli razočarali. Jan Beguš, ki bo imel v Madnessovem "Mad World" svoj prvi pravi part, je eden izmed tistih skejterjev, ki kljub svojim nenormalnim sposobnostim na skejtu ostaja na trdnih tleh. Da pa ne dolgotvezim, pa si preberite prvi intervju na naši strani in uživajte ob slikah.


Kako je bilo skejtati, ko si začel?
Ko sem začel skejtati se je vse vrtelo okoli zabave in strasti do skejtanja kar ne pomeni, da se še danes ne zabavam oz. da sem manj pri stvari, ko stopim na skejt, ampak stvari se z leti spremenijo. Včasih sem cel dan razmišljal o triku, šel ven, delal trik dokler se ga nisem naučil in šel nazaj domov nasmejan in spet razmišljal o triku cel večer in naslednji dan ponovil postopek le, da z novim trikom in takrat sem bil zadovljen s tem. Vse kar me je zanimalo je bil skejt in ne ostali dejavniki, ki slabo vplivajo nanj. Nisem dovolil, niti opazil negativnih vplivov tisti čas, zato tudi niso prišli do mene in zaradi tega je bilo takrat toliko bolj zabavno. Včasih se sprašujem zakaj nisem vedno ostal na tem nivoju.

Kateri so ti negativni vplivi?
Negativni vplivi so bili predvsem ljudje, ki niso sprejemali drugačnosti in so se norčevali iz tega. Če nisi bil tak kot oni, bil oblečen kot oni, delal trike, ki so jih oni delali, sploh nisi bil skejtr. Dobro, da nikoli nisem podlegel tem slabim vplivom in sem ostal kar sem. Negativni vpliv, ki ni prišel do mene je bil tudi to, da nisem skejtal, da bi nekaj bil, da bi dobil tono sponzorjev ampak sem pač skejtal. Skejtal sem, ker sem užival. Ta vpliv danes veliko bol očitno uniči kariero več perspektivnim skejtarjem v Sloveniji, ki se raje ubadajo s tem kako priti do tega ne pa, da bi odklopili misel na to in skejtali, kar bi jih samo popeljalo do tja.

Kako se je skejtanje spremenilo do sedaj?
Stvari so se bistveno spremenile do sedaj. Nebom rekel, da je šlo vse na slabše, ampak šlo je v narobno smer. Lepo je videti, da se napreduje, da je vedno več trikov in da cela stvar raste in ratuje bol poznana in da so ljudje začeli podpirati to, ampak danes, ko vidiš mlade skejtarje vsi hočejo biti nekaj za kar so nekateri delali več let in pri tem pozabijo, da bi stvar morala biti zabavna. Vsi delajo trike, ki jih vidijo, vsi bi radi prevzeli indetiteto neki osebi katere niti ne poznajo, namesto da bi razvili svoj stil in si s tem pridobili spoštovanje drugih. Zdi se mi, da je preveč tega pri nas, da se ljudje preveč ukvarjajo z vsem drugim kar je povezano s skejtom ne pa s samim skejtom kot predmetom, da bi stopili nanj in nekaj naredili na njem.

Kateri so tvoji sponzorji in katere si imel včasih?
Moj sponzor je Madness, včasih pa me je sponzorirala mama in kadar to ni šlo, sem probal sponzorirati samega sebe.

tre flip, foto Urban P

Povej nekaj o tvojem projektu Neverseen (od kod ime, ideja, kaj to sploh je, kakšni so načrti za prihodnjost)...
Neverseen je ideja, želja, produkt, zabava, decki, majice, nalepke in prijatelji. Ime je nastalo v moji glavi in sicer z razlogom. Tako ime sem dal zato, ker spoštujem vse dobre skejtarje, ki so underground in jih nihče ne opazi in ne ve za njih, ampak so veliko boljši kot nekateri za katere vsi mislijo, da so smetana skejtanja pri nas in niti nimajo človeškega odnosa. Neverseen je nastal iz nič tako kot sem prišel jaz iz nič in je v njem moja duša in moj pogled na skejtanje. Neverseen je zaenkrat samo ideja o idelanih pogojih za skejtarje. Nisem začel to z namenom, da bi služil zato tudi nikamor še nisem prišel, ampak z namenom, da bi mogoče enkrat v daljni prihodnosti lahko omogočil vsem lažje skejtanje oz. pokazal ljudem, ki imajo to moč in sposobnost, da se zbudijo in to naredijo. Kakšnih večjih načrtov za prihodnost zaenkrat ni, le da ohranjam idejo živo. Če bodo sredstva se zna zgoditi, da bom tu pa tam izdal kakšno serijo deckov in majic, to pa je zaenkrat vse. Upam na najboljše.

Kakšno je tvoje mnenje o drugih skejterskih podjetjih in projektih v Sloveniji. Kakšne pozitivne učinke imajo na sceno?
Kar se tiče mnenja o projetih po Sloveniji in o manjših firmah, ki se trudijo prodreti na našo sceno lahko rečem, da imajo vso mojo podporo. Če ne drugače, moralno sigurno. Vesel sem da vidim, kako ljudje nekaj ustvarjajo z veseljem in stojijo za tem. To ni nič drugega kot pozitivna stvar za skejtanje pri nas. To mi da vedeti, da še ni vse izgubljeno in da nekateri znajo skejtanje prikazati v dobri luči, kar pa nekaterim večjim podjetjom niti malo ne ratuje, oz obratno. Uničijo še tisto kar so ustvarili ljudje, ki nekaj dajo na skejtanje. Vse skupaj je samo velika maska za katero se skrivajo ne tako svetle točke za nas skejtarje.

Se ti zdi, da so kritike na račun teh majhnih projektov in podjetij neupravičene, saj "bi morali biti veseli, da vsaj nekdo nekaj dela na tem področju"?
Kritike na račun malih podjetji so absolutno neupravičene, ker prvo te podjetja niso škodljiva večjim trgovinam, ker vsi vemo, da samo skejtanje ne more prinesti veliko denarja, pač pa ga moda povezana z oblačili in obutvijo. Drugič pa meni se zdi, da največ kritik pada od ljudi (navadno od ljudi na forumih), ki niti ne vejo ozadja in vsega kar se v bistvu res dogaja. Zdi se mi tudi, da veliko slabih besed pade med manjšimi firmami samimi, ker se borijo za osvojitev mlajše skejt generacije v Sloveniji, ker tukaj vsak samcati skejter šteje. Žalostno pa je tudi, da se nočejo in si ne upajo ljudje pri nas sprejemati novih stvari zato tudi na ta račun pade veliko kritik. Malokdo bo rekel, da je vesel, da se kaj dela oz. bo stvar še isto sekundo popluval. Tako pač je to pri nas.

Že kar nekaj časa objavljaš svoje posnetke na YouTube. Si si kdaj želel posneti celoten part ali rajši objavljaš krajše posnetke?
Posnetki, ki jih objavljam na youtube so več ali manj posnetki mojega vsakdana na skejtu. Posnetki kjer se zabavam in učim novih stvari. Nikoli nisem razmišljal o tem , da bi posnel celoten part za youtube. Mogoče ga enkrat bom, ampak za to je še čas. Zaenkrat bom kar nadaljeval z objavami krajših posnetkov, kolikor jih pač še bo.

Kako dolgo že snemaš za "Mad World" in kaj lahko pričakujemo od tvojega parta?
Za Mad World snemam že kaki 2 leti, mogoče več, ampak glavno je bilo posneto zadnje leto in od tukaj bo tudi največ videnega. Težko rečem kaj lahko pričakujete od mojega parta , ker ima vsak drugačna merila, bi si pa upal rečt, da bo part se mi zdi kar na visokem nivoju glede na slovenske razmere. Zagotovo pa bo drugačen od ostalih slovenskih partov to pa lahko garantiram že glede na to kaj skejtam jaz in kaj skejtajo stali. Cel film bo drugačen.

Bo imel vsak na teamu svoj part?
S tem vprašanjem bi raje počakal do filma, da bo stvar zanimivejša za ogled lahko pa rečem da bojo v filmu ključni trije parti kateri bodo izoblikovali cel film.

crooked, foto Urban P


Kaj bi spremenil na tvoji lokalni sceni in kaj v slovenski?
Na svoji lokalni sceni bi spremenil oz. naredil to, da bi scena sploh bila, ker trenutno je slaba oz. je sploh ni. Za slovensko sceno bom pa rekel tole. Zelo vesel bi bil, če bi se že samo skejtarji med sabo razumeli ampak to verjetno samo s tem odgovorom ne bom dosegel. Neumno se mi zdi, da se ljudje ločijo na skupine kot naprimer jaz furam za tega ti za tistega in zdaj nemoreva bit kul ker sva kao sotekmovalca. To se meni zdi totalna neumnost. Vsi smo začeli skejtat, ker radi to delamo in samo skejtar lahko razume skejtarja in nevem zakaj bi to mogl uničt s tako debilnim mišlenjem? To je ena glavnih stvari, ki bi jih jaz spremenil na slovenski sceni in pomoje bi zavoljo tega tudi vse ostalo bilo lepše in boljše. Drugače pa nikoli ne zmanjka stvari, ki bi se lahko spremenile na slovenski sceni kot naprimer kontesti, odnos do skejtanja itd…

Kako je tvoje mnenje o Razturu?
Moje mnenje o razturu je poztivno že samo, ker je nekdo dobil idejo o nečem drugačnem, o nečem kar mogoče manjka slovenski skejt sceni. Res je, da so mogoče opazovalci zgroženi nad vrhuncem, ko se razbije avto ampak jaz mislim da ni duša raztura v tem ampak v skejtanju in druženju. Všeč mi je, da je to samo sešen in ne neko tekmovanje kjer gre ponavadi vse drugače kot bi moglo iti. Dosti objektov je in dosti prostora za vse, vsaj na stari lokaciji (Globus) ga je bilo dosti tako, da niti ni taka gneča, ker se ljudje lepo razpršijo in je še vedno zabavno skejtati. Meni osebno je super, ker je toliko manjših jumpic kar drugje ponavadni ne vidiš tako, da raztur je super in vreden ogleda, če že ne skejtanja.

Kolikor vem, nas na evropskem Game of SKATE zaradi bolezni ni mogel zastopati Denis Pušić. Po vsej logiki, bi torej moral iti ti, ki si bil v Kopru drugi. Kako to da nisi šel?
Odgovor na to vprašanje bi bil dokaj smešen, ampak ga bom raje zadržal zase in samo rekel, da sem presenečen, da nisem samo jaz tisti, ki je to opazil ampak med drugimi tudi ti in verjetno še kdo. Zelo žalostno je, da se na nivoju kot je to tekmovanje dogajajo stvari, ki se nebi smele dogajati. Vsa zahvala gre izvajalcu katerega je določil Sole technology in vsi vemo, da je samo en, ki lahko to spelje za njih zaradi distribucije. Je pa res, da bi morali te konteste, ki so po celem svetu malo bol nadzorovati tudi tisti, ki so ga izumili, da bi manjkrat prihajalo do takih napak.

Na tvojih klipih vidim, da verjetno skoraj vsak dan furaš svoj box. Si kdaj zaželiš, da bi lahko vsak dan fural še kak drug objekt, pa zanj nimaš prostora?
Seveda si želim, da bi lahko fural še kak drug objekt. Pomoje si vsi to želimo in v mojem primeru bi na prvem mestu sigurno to bile umetno narejen stopnice (6-7) z dvema srednje visokima marmornatima ledgoma na dol ob strani. To bi bilo idealno zame. Nebi pa se branil tudi obilne površine gladkega asfalta s parimi butter bench-i v liniji.

Kaj ti je pomembneje tehnična zahtevnost trika ali stil?
To je dokaj zakomplicirano vprašanje. Včasih mi je lepši flip, ki je odpeljan s stilom, ampak glede na težavnost trika, če je to naprimer nollie hardflip crooked revert bi tudi manjši premik spregledal, ker vem koliko je vloženega truda v take trike. Najboljše pa je seveda vse v enem. Vsekakor pa je danes skoraj bolj pomemben stil, ker so že vsi tako dobri, da več ali manj znajo vse in je razlika samo še v stilu.

Naslednje leto boš študent. Bo ostal blizu Kranja ali misliš iti kam dlje?
Študent bi moral že biti vsaj eno leto, ampak nisem tako priden pri učenju, kot pa se trudim pri skejtanju, zato se je stvar malo zavlekla in sem trenuto zaposlen, kar pa tudi ni ugodna rešitev glede na to, da bi rad veliko skejtal. Drugače pa imam v planu začet študirat to šolsko leto in sicer v Ljubljani, če mi bo uspelo. Dvomim, da bi to imelo kakšen poseben vpliv na moje skejtanje, ker se ne mislim preseliti tja, bi pa imel priložnost skejtat več z ljudi s katerimi rad skejtam.

Še nekaj besed za konec...
Hvala ti za intervju. Bila so zanimiva vprašanja. Hvala Madness-u (Kliko) in vsem, ki me supportate ter Urbanu za slike, ki jih je prispeval za ta intervju. Hvala vsem, ki me marate, ker zaradi vas boljše živim in hvala tistim, ki me ne, ker ste mi pokazali kako naj se naučim boljše živeti. Mad world prihaja zelo zelo kmalu. Glavo gor in na skejt. Imejte se radi. Peace.

varial heelflip, foto Urban P



Poglejte si še njegove posnetke na Youtube...

1 komentar:

  1. ....Begi maaaaaaaj meeeeeeeeeeen, se strinjam z Begijem...treba je skejtat pa se družit, jebeš če furamo različne firme pa če mamo različno dolge dicke, važno je vedt da mamo skupno to da radi skejtamo, to je pa že velik!

    aaaaajd peace

    OdgovoriIzbriši