Obvestilo

Zaradi pomanjkanja motivacije in prostega časa na strani ne bo novic oz. novih vsebin do nadaljnjega (dokler se motivacija ne vrne, kamor koli je že šla). Med tem časom lahko novice spremljate sami preko seznama RSS virov, ki ga uporabljam za pisanje novic (OPML format).

sreda, 1. oktober 2008

Marko Žumer


Fogyja lahko verjetno najdemo v skoraj polovici slovenskih skejt muvijev, pa tudi v skoraj vsakem Pendreku. Posnel je že lepo število partov, poleg tega pa je še vedno našel še kak trik za v friends parte muvijev. Kje, kako in zakaj pa si preberite v naslednjih odgovorih.


Kdaj si začel skejtat in kdaj si se prvič srečal s snemanjem?
S skejtom (banana) sem se vozil naokrog že leta 88, potem so pa kar hitro prišle kopije skejtov z veleblagovnic pa fish construction deske... takrat smo drkal ollie-je. Do tapravega skejta (Chocolate) pa sem prišel spomladi leta 1995.
Snemanje? Kmalu po tem. Veš kakšen uspeh je bil odpeljat ollie gor na 2 štengi. Nepopisno veselje, heh.

Od kod vzdevek "Fogy"?
Uf, predolga zgodba za preveč tekstovnega nakladanja.

Od kod ideja za Youngsters?
Veš da nevem? Urbi je mel kamero pa smo štartal...

V njem je bilo veliko skejterjev, ki so še danes zelo vidni na naši sceni. Si jih za sodelovanje izbiral po sposobnosti ali je šlo bolj za prijateljske zveze?
Takrat smo na veliko skejtal pred Cankarjem in za vikende hodil naokrog po Ljubljani. Vsi smo bli prijatli in smo še vedno. Razlika je samo ta, da eni še vstrajamo na skejtu, drugi malo manj, tretji pa nič več.

Sledil je Youngsters 2, ki je predstavljal velik napredek. Kako dolgo sta nastajala muvija? Je bilo vmes kaj pavze?
Med videi je bila pavza, ja. Je bla zima in se je treniralo v pokojnem indoor parku na Metelkovi. Mislim, da se je za vsak video snemalo slabo leto dni.

S kakšnimi kamerami ste snemali takrat?
Urbi je imel neko Panasonic na high 8 kasete. Se ji je strgal, ko sem padu z njo in so na pomoč priskočili kolegi z Lukovice (Klempo, Rok, Šiško), za katero se je izkazal, da je še bolj podrta ko Urbijeva.

Po tem si se nekaj časa pojavljal samo v friends delih muvijev. V kaj si bil osredotočen v tem času?
Želja skejterja, ki napreduje z dneva v dan, je jasno ta, da se nekoč pojavi s full partom. Sem delal na tem, pa sem se polomil leta 2001 in bil po vseh operacijah, kablih, drogah in ostalih tabletah, s katerimi te bašejo v bolnici, kasneje še lep čas psihično nepripravljen. Vmes sem še skoraj 20cm zrastel v dobrih 9 mesecih in je nekako steklo dalje. To je bilo v času videa Damage. Ko pa se je snemalo naprej za Listen To Srečna Mladina sem si dal cilj, da sfuram prvi cel part. In ko ti ekipa vikend za vikendom brez slabe vesti reče, da zate pa ni prostora v kombiju, že veš, da si dobesedno izbrisan. In si rečeš fakof in greš po svoje.

Od kod potem ideja za Collapse in kako si nabral prvotno ekipo?
Ko sem si kupil svojo kamero, sem konstantno snemal in montiral neke dnevne posnetke in je zadeva postala dolgočasna za gledat in sem začel posnetke spravljat, da jih bom kasneje zmontiral v večjo celoto. Ekipa... vedel sem, da hočem Urbija zraven. Nensi mi je takoj padel v oči s svojo zagnanostjo, Zlatko s kreativnostjo, Miro pa zato, ker vozi oba stance-a in se mi je zdelo kul, da ga povabim k snemanju. Upam, da nisem koga pozabil?! Aha, Davo! Everybody loves Davo, hehe.

Kakšna pričakovanja si imel, ko si dokončal Collapse? Kakšen je bil odziv na prodajo in na muvi?
Fino je bilo nardit prvi še-kar-resen skate video, premiera je uspela, treznih ni bilo, after party je bil še boljši, skratka dolgih nosov ni bilo. Niti nisem nič pričakoval, ker je tudi video nastajal popolnoma ne stresno. No ja, Nensiju se je vsake tolk strgalo med snemanjem... Da je bil pa video nekako na prodaj, je bil pa vseskupej en sam feedback, da dobim nazaj vsaj en delež, ki je bil vložen v trud. Aja, pa kamero sem med snemanjem v neki čefurski kafani pozabil... še to je bilo treba nekako dobit nazaj.

fs rock, foto Cule

Je bila v tisti kameri kaka kasetka z kakih dobrim trikom, ki ga zato ni blo v muviju?
Nancy je takrat sfural frontside boardslide na rejl v Ivančni gorici, posnetki so bli ful lepi. Ni blo druge opcije... ko se je kupila nova kamera, se je šlo nazaj, odpeljalo še 1x, 2x in to je bilo to. Aja, pa Zlatko je mel en super padec na obraz.

Re-collapse je sledil že naslednje leto. Zakaj si niste vzeli več časa? Kako je bilo s poškodbami?
Ker smo takoj po Collapse-u snemali bolj ko prej. Je hitro ratalo dovolj materiala, Sirk je priskočil zraven, ideje so se vrstile, jaz pa sem se povezal z ljudmi s KUD-a, ki so nam ponudil prostor za premiero. To je bil tisti 31.03.2007, ko je šlo s projekcijo vse narobe. Sirk je bil poškodovan enkrat. Ne, dvakrat. Urbi je tudi (u)trpel svoje muke z zvitim gležnjem. Jaz tud. Praktično smo bili vsi po malem. Se zgodi.

Kaj narediš, če imata dva rajderja posnet enak trik na enakem spotu?
Lepo, da si me to vprašal. To je zgleda ful pomemben faktor. Zdej kmalu bo vojna, ker je čez tavelke tribune za MACBO Billy Marks frcnil halfcab heelflip, 5 let nazaj pa ga je že Chris Dobstaff na taisti lokaciji... Katastrofa! Pomoje lahko kar nehamo furat in snemat, itak je že povsod blo vse odfurano.
Res mi dol visi za iste trike na istih spotih. Furaš zase, za dušo, za to, ker drugi ne morejo...

Kako pomembna je premiera za muvi (in vse kar se dogaja zraven)?
Če snemaš video, ga verjetno snemaš za to, da ga tudi predstaviš. In če imaš to možnost, da ga ne predstaviš samo 5 ljudem, pripraviš za večjo premiero. Pomembno ni, je pa zaželeno, da se zadeva vidi in da se po tem še primerno podebatira z znanci, kolegi skejterji, spije kakšnega,...

Lord of the Lines si skoraj takoj po prvem svetovem kontestu priredil v Sloveniji. Kaj te je pri njem tako pritegnilo? Si kdaj tudi sam fural ta kontest?
Kontest sem res organiziral prvi, lansko leto in tudi letos sem ga. Ko sem izvedel, da mi daje KUD France Prešeren šanso, da organiziram dogodek, sem jasno takoj pomislil na skateboarding in na prostor, ki je tam za take reči na razpolago – 2m široko in cca 150m dolgo – idealno za par objektov v linijo postavit. Ne da bi me kej posebno pritegnilo, pač druge opcije tam ni in ker so objekti še kar nizki, je stvar zanimiva za skejterje vseh disciplin.
Lani je Perko organiziral v Trzinu isto reč in tam sem tekmoval, svojih pa nisem, ker sem bil tako lani kot tudi letos poškodovan. Drugo leto upam na več sreče...

V 3-collapse se je pojavila že kar precej spremenjena ekipa. Kdo je odšel/prišel in zakaj?
Prišel/odšel... še vedno smo vsi tukaj, samo na nekoga se bolj osredotočiš, na nekoga manj. Nensi je rekel, da bo malo zamenjal ekipo in je imel pač le nekaj trikov v delu, kjer so prijatli, Anzy pa je preveč dober skejter, da bi bil neopazen. Sem mu povedal svojo zgodbo, mu predstavil svoj pogled na 3-Collapse in je bil takoj za. Verjetno s tem nisem naredil nobene napake, ker je kompletno ekipo s svojim partom dobesedno »požalil«. Težko najdeš še kakšnega skejterja na slovenskih tleh, da bi do tako solidnega parta prišel z osmimi snemanji...

Med snemanjem si bil poškodovan?
Ja, žal. Celotni videopart sem posnel s strgano križno vezjo v levem kolenu, vmes pa sem še fasal vnetje pokostnice na palcu desne noge. Prav zaradi tega sem s svojimi minutami v videu 3-Collapse tolko bolj zadovoljen.

V muviju je tudi nekaj novosti v slovenski skejt filmih: uporabili ste "dolly" in snemali linije na prenosnih klopcah...
Dolly je huda igrača. Sploh, če vidiš, da je draga ko prasica in da jo lahko narediš sam, če ti glava dela. Brko je lastnik dolly-ja in lastnik kombija, v katerega smo zbasali prenosne klopce, katere so last Vegan Tomija. Te klopce so najboljša stvar za skejtat, vse se da gor delat. Slajdi, grajndi, komboti... si videl Urbijeve manevre v Mad World?! Best shit, ti rečem...

nosestall to fakie, foto Cule

Kako je prišlo do nastanka http://www.collapseteam.tv/?
Preko e-maila sem dobil ponudbo za svoj web tv. Niti nisem vedel za kaj gre, z njegove strani je padel predlog in ... čez 2 uri je bila stran postavljena. Tako, da vsake tolko še kakšen update pade in ni treba vsakič čekirat youtube, kjer je slika dosti slabša.

Zakaj je obisk Barcelone obvezen pri snemanju vsakega slovenskega skejt muvija?
Se ti zdi, da je obvezen? Meni ne. Mi je pa super, da tapoceni letalski prevozniki nudijo tako ugoden izlet v Barcelono in nazaj. In če imaš prijatelje tam, ki ti zrihtajo prenočišča praktično zastonj, te pride takšna turneja cenej, ko če greš dol k Hrvatom. Plus, da skejtspoti rastejo tam, ko gobe po dežju...

Se ti ne zdi, da je naše skejtanje mnogokrat na prenizkem nivoju, da bi se snemali na enakih spotih kot svetovna elita?
Se popolnoma strinjam s tabo ampak v tem primeru moraš pogledat še s stališča, ko se skejter obnaša kot turist in mu je fino furat skejtspot, ki je znan, kjer je padlo že 1000 trikov.

Kaj se ti zdi bolj pomembno - da je posnetkov dovolj za celotno pesem ali da prikažeš samo absolutno najboljše trike in pač odrežeš komad?
Nikoli nisem mislil na to. Ko se spraviš montirat, vidiš. Če je dovolj posnetkov, lahko narediš montažo za celo pesem. Če pa jih je premalo, pa nimaš druge, kot da glasbeno podlago enostavno skrajšaš.

Enkrat si rekel, da bi moralo biti čimveč slovenskih skejt muvijev. Ne bi bilo bolje, da bi jih bilo manj, a kvalitetnih?
Rekel sem, da se mi zdi super, da se tolko snema in da škoda, da se 90% posnetkov nikoli ne da videt. Več produktivnih tamalih, več skejtanja = manj pizdarij, nasilja.

Si imel v vsakem Pendreku sliko?
Ne. V kombiju ni bilo placa...

Kakšno funkcijo imaš v Pendreku sedaj?
Ponavadi ga taprvi pregledam v celoti, poskusim popravit tekstovne napake, javljam ideje, sem pa tja kakšnega novega talenta pointervjujam... ravno zdej delam na intervjuju za naslednjo cifro, ki naj bi izšla še letos. Treba je razumet, da je revija Pendrek še vedno brezplačnik, izhaja že 10 let in zaradi ekipe, ki jim izdelava revije vsekakor NI na prvem mestu, pač ne izhaja tako pogosto. Bom pa probal naredit tole, že 16. cifro po vrsti, kar se da zanimivo.

Si je kak Slovenec že posnel part, ki bi ga lahko za motivacijo gledal vsak dan?
Za moj okus ne.

So reklame za Mobitel, v katerih se pojavljaš, tudi plod sodelovanja za Collapse?
Težko bi rekel, da gre tukej kakorkoli povezat Collapse projekt zraven. Mogoče pa, niti nevem. V teh letih odkar skejtam, sem se nekako naučil raznih »feedbackov« in če sem na »kul« z nekom, ki je na »kul« z mano, se stiki ohranjo. In pri takih poslih, športih spoznaš precej ljudi, ki te lahko še kam drugam popeljejo.

bs 180, foto Cule

Zakaj Ljubljana nima skejtparka? Bi se morala distributerja bolj zavzeti zanj? Ga sploh potrebuje?
Glede na to, da ima vsaka vas skatepark pa ga Ljubljana nima... mislim, da bi se mogli prav vsi, ki smo v tej panogi, mal zamislit, stopit skupej, nardit klub in nehat jamrat, da ga ni. Mesto ga enostavno potrebuje. Ne samo za Ljubljančane, nonstop srečujem turiste, ki sprašujejo po skateparkih pri nas. Sej bo... nekoč. Meni osebno niti ni tako bed, ker ga ni. Je streeta dovolj, jasno pa je, da bi vsak izmed nas rad nekje pozimi treniral. Nekje na toplem, na suhem in ne v smrdljivih garažah z 2m visokim stropom.

Že lep čas si zaposlen v Obsešnu. Je za bolj lokalne (slovenske, evropske) firme veliko zanimanja in ali se pozna dostopnost blank dil?
Z dneva v dan več skejterjev ve, da so v blank decke podtaknjene najslabše vrste lesa, tako, da tukej ne vidim kakšnih problemov. Še vedno pa se največ skejta priznane firme kot so Zero, Santa Cruz in podobne. Nekomu bolj leži Sugar (tacenejše verzije), spet tretjim pa Mini Logo (Powell).

Kakšni so tvoji načrti za prihodnost?
Uspešno prestat operacijo kolena. To je na prvem mestu. Za vse ostalo, manj pomembno pa »go with the flow«

2 komentarja: