Obvestilo

Zaradi pomanjkanja motivacije in prostega časa na strani ne bo novic oz. novih vsebin do nadaljnjega (dokler se motivacija ne vrne, kamor koli je že šla). Med tem časom lahko novice spremljate sami preko seznama RSS virov, ki ga uporabljam za pisanje novic (OPML format).

nedelja, 15. februar 2009

Urban Petranovič

portret, foto Fogy
Inspiracijo po navadi iščemo v skejterjih, ki delajo nemogoče trike. Ti praviloma ne prihajajo iz naše podalpske dežele, saj se tukaj dejansko nihče s skejtanjem ne ukvarja profesionalno. Vendar pa dejstvo, da lahko Slovenec istočasno snema za dva nadpovprečna parta, fotografira skejtanje okoli sebe in ob tem še študira, motivira še toliko bolj. Ker Urbanovega urnika trenutno ne zapolnjujejo snemalni projekti, sem mu postavil nekaj vprašanj...


Začniva čisto pri začetku. Že po nekaj letih skejtanja sta s Fogyjem posnela prvi video "Youngsters". Kakšni so spomini na tista zgodnja leta?
Kot vsak skejter smo tudi mi gledali in se navduševali nad ameriškimi skejt videi, ki jih je bilo takrat precej manj, kot danes. Tako smo želeli tudi mi posneti kak trik in videti kako sami skejtamo… Jaz sem dobil kamero in tako smo se začeli povsem brezciljno snemati in doma gledati in komentirati posnetke. Tisti časi so bili res kul, dopoldne šola potem pa vsak dan pred Cankarja in do večera skejtat in se družit s kolegi. Snemali smo se dokaj malo, pa še to samo ob vikendih.

Youngsters crew, leto 1999, foto Primož Korošec

Že v "Youngsters" so padali lepi triki, "Youngsters 2" pa je imel že resnično dobre parte. Zdi se, da je celotna ekipa konkretno napredovala... Kako je bilo snemati za video, medtem ko si tako veliko napredoval?
Mislim, da je ravno snemanje in prvi video Youngsters vplivalo na napredek pri skejtanju. Tako sem dobil motivacijo za učenje novih trikov in izboljševanje tehnike. Mislim, da je bilo podobno tudi pri drugih. Vsak si želi biti še boljši kot je, sploh če ima nek motiv kot je snemanje video partov.

boardslide, leto 2000, foto Jaka Babnik

Kdo je takrat montiral muvije? Kako se je takrat dalo dobiti ta muvija, ko ni bilo interneta? Ju je videlo dosti ljudi?
Youngsters 1 sem zmontiral večinoma jaz s pomočjo Fogyja in Njegovega kolega Sama. Montiral se je s pomočjo dveh videorekorderjev in videokamere. To je bila improvizacija:). Ko smo imeli posnetke zmontirane enaga za drugim smo vsemu dodali še muziko in video je bil narejen. Premiero le-tega smo imeli takrat en petek popoldne v Obsešnu v takratni sobici za gledanje videov. V javnost pa mislim, da ta film ni prišel. Youngsters 2 pa je bil že bolj napredno zmontiran v Adobe premieru 5.0:) tako da sta zvok in slika dokaj štimala. Premiero smo imeli na Metelkovi v Teatru Gromki. Film smo imeli le na nekaj videokasetah, ki smo jih takrat med kolegi presnemavali, neke večje izdaje za v javnost pa vido ni dočakal. Tako da se mi zdi, da videa ni videlo veliko ljudi, večinoma so ga videli le takratni ljubljanski skejterji.

flip, leto 2000, foto Primož Korošec

Opiši malo dogajanje na Cankarju v času snemanja teh muvijev... Kdaj si prvič pofural jumpo ob šestih stopniceh? Potem si si hudo zvil gleženj in nisi skejtal kaki dve leti, kaj si počel ta čas? Ti je kdaj žal, da se nisi vrnil nazaj takoj po okrevanju?
Kot sem že rekel so bili to predvsem lepi časi. Skejtali smo vsak dan, če nam je to le dopuščalo vreme. Tam sem spoznal veliko novih kolegov in dobrih skejterjov. Spomnim se poletja 1998 ko smo začeli s kolesi raziskovati spote po Ljubljani. S seboj smo nosili radio kasetofon, plastenko z vodo in vosek in tako smo si kjer koli smo našli kak robnik ali set stopnic naredili pravi sešen. Na koncu pa smo se vedno vrnili pred Cankarja in tam viseli do večera. Jumpo ob šestih stopnicah sem prvič pofural okoli leta 1997. Takrat je imel eden od takratnih skejterjev motor in nas je vlekel z njim tako, da smo dobili hitrost za skakanje… Nekaj let kasneje se je ta vnema malo polegla družba se je malo spremenila, kolegi so vedno manj skejtali in začeli raziskovati druga področja. Tako sem tudi jaz začel odkrivati druge stvari v življenju, videl da skejt ni vse in tako posledično manj skejtat. Da sem kasneje nehal skejtat za nekaj časa mi ni žal, saj sem si med tem nabral drugih izkušenj. Res pa je, da sem si pred tem prvič resno zvil gleženj in tako nekaj mesecev nisem skejtal, kar je bil velik dejavnik, da sem opustil skejt.

Povej še kaj o sceni na Metelkovi. Kako je bilo v zlatih časih in zakaj parka ni več?
Skejt park na metelkovi se je zgodil zame dokaj na hitro in takrat sploh nisem vedel, kaj se obeta. Spomnim se, da sta me poklicala Bojč ali Fogy in mi rekla, če bi lahko prišel pomagat postavljat objekte na metelkovo.. Tako sem prišel tja in tam je nekaj objektov že stalo, nekaj smo jih še postavili in park je bil čez nekaj dni že pripravljen.
Če se prav spomnim je park stal tam le kako leto potem pa so ga porušili, ker so potrebovali prostor za parkirišče.. Tam smo imeli kar nekj lepih sešnov in en večji dogodek, ko so prišli na nek demo tour tudi skejterji firme All city (mislim da se danes imenuje City stars, če sploh še obstaja) na čelu s Kareemom Campbelom. Takrat se nam je zdelo to res noro:)

fs bluntslide, Metelkova, leto 2000, foto Primož Korošec

Pred poškodbo gležnja si večkrat blestel na kontestih. Kako to, da se jih ne udeležuješ več?
No, na kontestih nisem nikoli blestel, zmagal se mi zdi da sem le en best trick kontest na Metelkovi drugače pa sem bil nekajkrat drugi ali tretji... Kontesti res niso nikoli bili moj stil... Na zadnje sem tekmoval na lord of the lines 1 in 2 in bil enkrat prvi in enkrat drugi. Tekmoval sem tudi na kontestu v Lescah, ki je bil mislim da lani poleti. Tako, da nekaj kontestov sem se udeležil, v prihodnje bom pa še videl...:)

Kmalu zatem pa si že imel part v "Collapse". Je bila vrnitev na skejt težka? Si izgubil kak trik, ki si ga prej imel?
Vrnitev na skejt še zdaleč ni bila težka. Takrat sem se spet bolj začel družiti s Fogyjem, ki mi je pokazal nekaj novih videov in me malo up-dateov s celotno skejt sceno pri nas in po svetu. Tako me je to spet prevzelo in kmalu sem bil nazaj. Fogy je med tem dobil digitalno kamero in jo nosil vedno s seboj in tako me najprej povsem za hec začel snemat tako kot vse ostale… Kasneje se je spomnil, da bi lahko naredil video iz teh posnetkov me povabil k sodelovanju in tako se je rodil moj part v Collapsu:). Seveda sem izgubil kar nekaj trikov, ki jih še danes ne znam več, kot je nollie heel flip noseslide pa bs noseblunt slide nollie bs heelflip itd. Morda pa se jih en dan spet naučim:).

noseblunt, leto 2004, foto Urban Cerjak

Le eno leto kasneje pa smo te lahko videli v "Re-collapse". V intervjuju za InDirekt si dejal, da zaradi študija skejtaš bolj malo med tednom in veliko med vikendom. Se ti zdi eno leto dovolj za kvaliteten part?
Hja, dober part lahko posnameš tudi v enem tednu so dokazali že razni proji po svetu. Morem rečt, da sam nikol nisem preveč razmišljal o kvaliteti svojega parta, sploh pri projektih pred Mad worldom. Saj je večina posnetkov nastala med povsem navadnimi dnevi, ko sem šel enkrat ali dvakrat na teden skejtat. Malce bolj sem se začel truditi šele proti koncu snemanja za Mad world, ker sem videl, da izgleda moj part podoben prejšnjim in sem ga hotel malce izboljšati.

Kdaj te je začel podpirati Mandess?
Madness me je začel podpirati približno pred petimi leti.

Collapse team 2007, foto brko

Lani si izdal kar dva nadpovprečna parta, v "Collapse 3" in "Mad World". Kdaj si začel snemati zanju?
Za oba parta sem začel snemati istočasno in sicer po premieri videa Re-Collapse.

Kako ti je uspelo, da se ni razvedelo, da boš imel zadnji part v "Mad World"?
Mislim, da so vsaj pred Cankarjem in v Ljubljani kak mesec ali dva pred premiero že vsi vedeli kaj se obeta. Verjetno pa se govorice niso razširile po celi Sloveniji.

Kak je bil odziv na part v "Mad World"? Si ga poslal tudi kakim firmam?
Vsi kolegi in znanci so mi rekli, da je fajn:). Kakšno je pa mnenje javnosti pa ne vem:) Sam sem s partom res zadovoljen. Moram pa rečt, da nisem ciljal na to, da bo to zadnji part v filmu – kar me je malce presenetilo. Ne, parta nisem poslal nobeni firmi, ker vem da moje skejtanje še zdaleč ni na nivoju, kot ga pričakujejo večje skejtarske firme in sem zadovoljen s podporo, ki jo prejemam preko Madnessa.

Barcelona, foto Mina Hiršman

Tvoj naslednji part bomo lahko videli v promo videu za tvojo "dejavnost" MU your head...
Hehehe, promo video za MU se v bljižnji prihodnosti še ne obeta… Mislim, da ga zaenkrat ne morem niti imenovati kot promo video, ker je cel projekt šele na nivoju pogovorov in lahko izpade da bo izšel le kot krajši video klip. Bomo videli:)

V tvojih novih partih je videti veliko spotov iz tvojih prvih partov. Kako se je scena razvila od tvojih začetkov pa do sedaj? Se še vedno furajo isti spoti?
Jaz jih:). Odkar skejtam se vedno znova pojavljajo novi spoti, vendar je stvar taka, da skejtam pretežno v Ljubljani in njeni okolici. Na te spote sem navajen in so mi nekako domači:). Sem ter tja gremo skejtat tudi v kako drugo mesto in takrat odkrivamo nove spote. Verjamem pa, da je že dolgočasno gledati slovenske video parte, ki so večinoma vsi posneti na istih spotih.

Z Androtom sta posnela testni klip z HD kamero. Je v načrtu kak nov video?
Seveda, ideje so in snemali bomo dalje, ker če ne drugega vsi v tem uživamo… Vem pa, da se kak konkreten projekt v bljižnji prihodnosti ne obeta.

Si v 4. letniku študija arhitekture. Si se za ta študij odločil zaradi skejtanja?
Ne, mislim da skejtanje pri tem ni igralo nobene bistvene vloge. Mogoče samo toliko, da sem zaradi skejtanja postal malce bolj pozoren na razne detajle v arhitekturi, kot so klopi, stopnice, ograje itd. Res pa je, da ko razvijam kak nov projekt vedno pomislim in poskusim vključiti poleg vsega tudi kak element, ki bi prišel prav tudi skejtarjem.

nosemanual, Paralell - Barcelona 2007, foto Mina Hiršman

Bi v prihodnosti rad oblikoval skejtparke ali pa dodal kako skejtersko podrobnost drugim zgradbam?
Povabilu za oblikovanje skejt parka bi se z velikim veseljem odzval, res pa je, da v arhitekturi vidim mnogo pomembnejših nalog, ki me pritegnejo, kot pa je to oblikovanje skejt parkov. S tem pa ne mislim, da si mesto Ljubljana in tudi ostala mesta ne zaslužijo novih prostorov za skejtanje, kot je to indoor skejt park ali pa kak nov skejt spot. Nasprotno, resnično se čudim, da Ljubljana še nima skejt parka kljub temu, da je krožilo že veliko peticij in prošenj itd. Tudi sam sem pred kakim mesecem dni poslal mejl županu Ljubljane (ki pravi, da odgovori vsakomur) v katerem me je zanimalo kakšno je stanje s postavitvijo skateparka in od takrat še nisem dobil nobenega odgovora.

Večkrat si bil tudi v Barceloni. Zakaj je arhitektura tam tako bogata v primerjavi s Slovenijo?
V Barceloni sem bil le enkrat. Mislim, da Barcelone nikakor ne moremo primerjati z Ljubljano. Če ne drugače, je tu že sama razlika v velikosti mest in številu prebivalcev ogromna. Večje kot je mesto, več ima skejt spotov. Barcelona je zelo staro in predvsem bogato mesto. Ima veliko več kapitala kot Ljubljana kar omogoča poleg vsega ostalega tudi kvalitetno arhitekturo. Da pa je Barcelona tako bogata z različnimi skejt spoti je kriva njena urbanistična politika, ki v mestu predvideva veliko javnih površin in ureditev zanemarjenih in degradiranih prostorov. Tam je tudi velika konkurenca med arhitekti in urbanisti in tako na koncu izvedejo le najboljše projekte, ki pa vedno poleg samih zgradb zagotavljajo tudi zanimive, razgibane in sodobne prostore pred samimi zgradbami. Barcelona je med vodilnimi mesti na svetu po kvaliteti „urban design-a“, kar se vidi tudi po kvaliteti skejt spotov. Pri nas pa se projekt največkrat zaključi s postavitvijo zgradb, okolico in ostanke zemlje okoli njih pa se obravnava kot nekaj kar ni del arhitekture in tako ta območja ne doživijo neke zanimive in sodobni družbi prijazne preobrazbe.

salad grind, Barcelona 2007, foto Fogy

Prek nekaj leti si začel s skejt fotografijo. Kako si se navdušil za to?
Fotografija me zanima že zelo dolgo. Nad skejt fotografijo pa sem se začel Navduševat, ker me je izredno zanimala umetna osvetlitev skejterjev in spotov na slikah… Na ta način lahko, če se malo potrudiš, narediš vsak trik ali spot tak, da zgleda dobro. Nekako sta mi skejt in fotografija zelo blizu in tako sem oboje združil.

Kako ti uspeva tako veliko fotografirati in hkrati snemati za razne video projekte?
Hja, kot se to vidi v zadnjem Pendreku, sem v zadnje pol leta mnogo manj slikal kot ponavadi, ker sem več skejtal in snemal za Mad world. Drugače pa imam vedno ko gremo kam skejtat opremo s seboj in če se slučajno kdo spravi delat kak dober trik ga z veseljem poslikam…

Misliš, da se boš kdaj popolnoma posvetil le fotografiji?
O tem nisem še nikoli razmišljal. Pomojem da ne. Ali pa:) Nikol ne veš..
Vsaj zaenkrat me v življenju poleg fotografije zanima še marsikaj drugega…

tailslide, Barcelona 2007, foto Mina Hiršman

Se s fotografijo intenzivneje ukvarjaš tudi izven skejtanja?
Izven skejtanja se s fotografijo intenzivnejše ne ukvarjam. Sem ter tja slikam kakšne stvari ali izlete, vendar nič kaj posebnega. Predvsem me zanima akcijska sk8 ali snb scena...

Kaj bi svetoval nekomu, ki bi želel začeti fotografirati skejtanje?
Rekel bi mu naj si pogleda marsikatero fotografijo v raznih transworld magazinih in naj poskuša opaziti podobnosti oziroma značilnosti, ki se na slikah, ki so ti dobre, ponavljajo. Opazuje naj kako so skejterji in spoti osvetljeni. Svetloba pri fotografiji se mi zdi bistvena. Svetoval bi tudi, da si prebere kako knjigo o fotografiji, predvsem pa bi rekel, da mora človek razumeti tehnično in teoretsko plat fotografiranja in osvetlitve preden lahko začne streljati dobre fotografije. Ko znaš osnove pa čimveč slikat. Več kot slikaš več dobrih slik narediš...:)

Bodi dobro...
U

fs 180 switch crooked grind, Ljubljana 2008, foto Sidik Hasanovič

1 komentar:

  1. Urbi res maš dabre slike pa hude movije...pa pohvalu bi Fogija pa Anzija ka sta tut carja:D

    OdgovoriIzbriši